De shows

De shows van Streker Vogelvrienden werden in de beginjaren van de vereniging gehouden in café De Harmonie in Luitjebroek. Een bekende verschijning was in de beginjaren de kastelein van De Harmonie, de heer Piet Blokker. Samen met zijn vrouw Gré stond hij garant voor een enorm brok gastvrijheid. Toen later zijn zoon John het overnam veranderde dit gelukkig niet. De gastvrijheid bleef en de bijeenkomsten leken vaak meer op feesten dan op een ledenavond.

Op enig moment werd De Harmonie te klein. De jaarlijkse show paste niet meer in de achterzaal en er moest uitgekeken worden naar een grotere zaal.
Die werd gevonden in Café “De Paus”. Rob Bakker, destijds de eigenaar van De Paus, werkte graag mee om de jaarlijkse show onderdak te bieden. Dat bleek een schot in de roos, want alle vogels konden tijdens de show weer optimaal geshowd worden. Er was zelfs weer ruimte om de zaal steeds fraaier aan te kleden en er werden soms complete tuinen aangelegd.
Nadat De Paus overging in andere handen was er bij sommigen enige twijfel. Kan de vereniging hier blijven en kunnen wij de show wel blijven organiseren?
Het antwoord hierop kwam al snel van de nieuwe eigenaars, Nico en Elly Roelofsen. De vereniging bleef van harte welkom in De Paus en er werd na enige tijd zelfs door de eigenaren geopperd dat het handig zou zijn als de vereniging een eigen schuur zou gaan bouwen op het terrein van De Paus. Dit aanbod is met heel veel handen aangegrepen en een aantal leden heeft vervolgens een mooie materiaalschuur voor de vereniging gebouwd. Deze schuur doet inmiddels al vele jaren dienst.

Toen De Paus opnieuw van eigenaar wisselde kregen Willem en Henny Lagerburg de touwtjes in handen. Ook hier bleef de vereniging altijd welkom.
Na enkele jaren kwam De Paus weer in de verkoop. Gelukkig voor het dorp, maar zeker ook gelukkig voor de Streker Vogelvrienden, kwamen de drie broers, Nico, John en René Kok, met grote plannen voor De Paus. Toen duidelijk werd wie de nieuwe eigenaar zou worden, werd snel naar een van de drie broers gebeld met de vraag of er in de nieuwe Paus ook een plek is voor de vogelvereniging. Gelukkig werd toen direct door de broers duidelijk gemaakt: “De Paus en de vogelvereniging, die horen gewoon bij elkaar”.
Nog steeds worden alle ledenavonden en de shows in De Paus georganiseerd.

Hier onder vindt u enkele foto’s van de shows.